9 Νοεμβρίου 2014

Η λέξη του μήνα: Οίνος 6.2


Παλιό κρασί είν’ η σκέψη μου
πάντα μ’ αυτή γλεντίζω
μα `ναι φορές που με μεθεί
και δεν την νταγιαντίζω.

Στίχοι, μουσική ερμηνεία:
ΨΑΡΑΝΤΩΝΗΣ

πηγή: www.stixoi.info


Στην Κρήτη το κρασί είναι πάντα πάνω στο τραπέζι. Μεζές, παρέα, χωρατά, μαντινάδες και καλό κρασί είναι καθημερινή εμπειρία η οποία απογειώνεται με κάθε αφορμή που προσφέρεται για γλέντι. «Να ζήσει ο αίτιος!» λένε τότε στο τσούγκρισμα των ποτηριών, αντί για «Στην υγεία σας» ή καμιά φορά ακούγεται το Καζαντζακικό: «Σκουτελοβαρίσκω σου! -Κι εγώ αντιστέκουμαί σου.» (Καπετάν Μιχάλης). Όμως πάντα, μα πάντα, θα έχω στην καρδιά μου εκείνο το «Πάντα γεια!» που έλεγε ο παππούς ο Αχιλλέας, όταν μικρή εγώ και χωρίς ποτήρι στο χέρι τον κοιτούσα κατάματα, με βλέμμα φορτωμένο με όλα τα όχι και τα μη της ηλικίας μου. «Πάντα γεια!», έλεγε γελώντας με τα μάτια, μα και κάτω απ’ τα μουστάκια φυσικά, συνοδεύοντας την πρόποση του με μια απαλή κίνηση, γυάλινο χάδι στο κούτελο μου.

Πάντα γεια,
Χριστίνα Βουμβουράκη
 
κάνε κλικ εδώ για να μάθεις τι είναι η "λέξη του μήνα" 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου