24 Μαΐου 2015

Η λέξη του μήνα: μουσική 12.5



Αφορμή για «παιχνίδι» η Λέξη του μήνα Μάη.
Ακολούθουν τα τρία πρώτα μελοποιημένα ποιήματα που μου ήρθαν στο μυαλό
(με σειρά εμφάνισης στο κεφάλι μου).
Τα δικά σας ποιά είναι;
Περιμένω να τα δω στα σχόλια της ανάρτησης!

Χριστίνα Βουμβουράκη



πηγή εικόνας: http://chronicle.com

Την πόρτα ανοίγω το βράδυ
μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
σε στίχους του: Τάσου Λειβαδίτη

Την πόρτα ανοίγω το βράδυ,
τη λάμπα κρατώ ψηλά,
να δούνε της γης οι θλιμμένοι,
να ’ρθούνε, να βρουν συντροφιά.

Να βρούνε στρωμένο τραπέζι,
σταμνί για να πιει ο καημός
κι ανάμεσά μας θα στέκει
ο πόνος, του κόσμου αδερφός.

Να βρούνε γωνιά ν’ ακουμπήσουν,
σκαμνί για να κάτσει ο τυφλός
κι εκεί καθώς θα μιλάμε
θα ’ρθει συντροφιά κι ο Χριστός.

πηγή: http://www.stixoi.info
 


Αγκάθι
μουσική: Δημήτρη Αποστολάκη
(ΧΑΪΝΗΔΕΣ – MODE PLAGAL)
σε στίχους του: Αλεξάντρ Σεργκέγεβιτς Πούσκιν

 Η ψυχή μου είναι τριαντάφυλλο
κι είμαι πάνω της αγκάθι...
Μην το πείτε και τ` ακούσουνε
η καλή μου μην το μάθει...

Θε ναρθεί γλυκιά κι υπέροχη
την αυγούλα κάποιου Απρίλη
με χαμόγελο στα μάτια της,
μ` ομορφιά πάνω στα χείλη.

Θαμπωμένη από την κόκκινη
καταματωμένη μου όψη
με τ` αργό της το βημάτισμα,
θα σιμώσει να με κόψει.

Μα το κάτασπρο χεράκι της
που αγαπώ και τρέμω τόσο
θα χαρώ -χαρά περήφανη-
με κακία να τ` αγκυλώσω.

Και μια στάλα απ` το αίμα πέφτοντας
πέταλά μου ματωμένα
θα χαθεί μέσα στο χρώμα σας
θα γενεί μαζί σας ένα...

(μετάφραση Γιάννη Αηδονόπουλου )

πηγή: www.poiein.gr




Ποιος είν' τρελός από έρωτα
μουσική: Μάνου Χατζιδάκι
σε στίχους του: Γιώργου Σαραντάρη

Ποιος είν’ τρελός από έρωτα;
Ας κάνει λάκκους την αυγή.
να πάμε εκεί να πιούμε
την βροχή.

Μια που εμείς σε όποια
στέγη αράξουμε, σε όποια
αυλή, ο άνεμος χαλνάει
τον ουρανό, τα δέντρα
κι η στείρα γη
μέσα σε μας βουλιάζει.

 
πηγή: http://www.stixoi.info


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου