29 Ιανουαρίου 2017

Εθνική Ημέρα Μνήμης των Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος

Σήμερα τιμούμε τη μνήμη των 45.000 Ελλήνων Εβραίων της Θεσσαλονίκης που δολοφονήθηκαν στα ναζιστικά κρεματόρια.
Το μνημείο Ολοκαυτώματος στην Πλατεία Ελευθερίας
Πηγή φωτό: 
"Θεσσαλονίκης Τοπιογραφία" του Χρίστου Ζαφείρη



Διαβάζουμε στην "Θεσσαλονίκης Τοπιογραφία" για το Ολοκαύτωμα, όπως αυτό "εξιστορείται" στο Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης.




Άσμα Ασμάτων

Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης

Τι ωραία που είν' η αγάπη μου
με το καθημερνό της φόρεμα
κι ένα χτενάκι στα μαλλιά.
Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία.

Κοπέλες του Άουσβιτς, 
του Νταχάου κοπέλες, 
μην είδατε την αγάπη μου;

Την είδαμε σε μακρινό ταξίδι, 
δεν είχε πιά το φόρεμά της
ούτε χτενάκι στα μαλλιά.

Τι ωραία που είν' η αγάπη μου, 
η χαϊδεμένη από τη μάνα της
και τ' αδελφού της τα φιλιά.
Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία.

Κοπέλες του Μαουτχάουζεν, 
κοπέλες του Μπέλσεν, 
μην είδατε την αγάπη μου;

Την είδαμε στην παγερή πλατεία
μ' ένα αριθμό στο άσπρο της το χέρι, 
με κίτρινο άστρο στην καρδιά.

Τι ωραία που είν' η αγάπη μου, 
η χαϊδεμένη από τη μάνα της
και τ' αδελφού της τα φιλιά.
Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου