10 Αυγούστου 2016

Η λέξη του μήνα (27.2): η "μοτοσικλέτα" του Γιώργου Καλιεντζίδη

Ο Σπύρος Λαζαρίδης, χρόνια τώρα, εκτός από τις λογοτεχνικές του καταθέσεις μάς δωρίζει και εκείνες του ερευνητή-μελετητή. Στην πρώτη ερευνητική του παρουσία καταπιάνεται με το πώς παρουσιάζεται στο χώρο της ελληνικής λογοτεχνίας η μοτοσικλέτα. Είναι αξιοπρόσεκτο το πόσο διαφορετικά προσεγγίζουν-βλέπουν οι συγγραφείς (Β. Βασιλικός, Γ. Κάτος, Κ. Μοσκώφ, Α. Πανσέληνος κ.ά) αυτήν τη δίτροχη φαντασίωση -στην αρχή αρχή αντρική μόνο, αλλά στη συνέχεια και γυναικεία υπόθεση. Η πρώτη έκδοση του βιβλίου έγινε από τις εκδόσεις Διαγώνιος, το 1986. Η δεύτερη από τις εκδόσεις Ζήτρος, 1998. Μαζί με το βιβλίο: - η κινηματογραφική ταινία, ο Ξέγνοιαστος Καβαλάρης (Easy Rider) 1969, με τους Peter Fonda, Dennis Hopper, Jack Nicholson, 

 

Ο μοτοσικλετιστής


Τι ν' απόγινε άραγε

εκείνος ο θορυβοποιός

της νύχτας

Καβάλα στο μηχανικό του ζώο

να κραδαίνει την άσφαλτο

Χωρίς φρένο

Να παίζει ώρα ύπνου

με τις φρένες μας

εδώ μέσα

στο σακατεμένο κρανίο



Προχτές το μεσονύχτι

που κοίταζα απ' το παράθυρό μου

το νέο φεγγάρι

άκουσα θόρυβο παράξενο

να 'ρχεται από ψηλά

και μου φάνηκε πως τον είδα

ένας άγγελος πάνω στη μοτοσικλέτα

να διασχίζει τους δρόμους τ' ουρανού

κι απ' το σπασμένο καθρεφτάκι του

να με κοιτάζει περίλυπος



Βγάλε μου σε παρακαλώ

μια ωραία φωτογραφία

να τη στείλω στο κορίτσι μου

έτσι απάνω στη μοτοσικλέτα μου

με το ένα χέρι στο χειρόφρενο

το άλλο να σιάζει τα σγουρά μαλλιά μου

Θέλω να φαίνεται καλά

το καινούριο μου πέτσινο

το σιδερένιο κράνος

Να διακρίνεται προπάντων

ο ίλιγγος στο πρόσωπό μου

κι εκείνο του θανάτου

το αναπόφευκτο

   Από τη συλλογή Θαλασσινό ημερολόγιο (1981)

   
 - και το τραγούδι: Από το Πάρκο στη Μυροβόλο με τους Χειμερινούς Κολυμβητές. Αυτά για "συντροφιά".





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου