7 Ιουλίου 2014

Ηλίας Κουτσούκος, "Σκέφτομαι και γράφω (Έκθεση του μικρού Ηλία που δεν αγαπά τα βιβλία)"

Για συγχαρητήρια στον Ηλία Κουτσούκο, που επανεκλέχθηκε αντιπρόεδρος του Μορφωτικού Ιδρύματος της ΕΣΗΕΜΘ, θυμόμαστε ένα από τα κείμενά του.




Σκέφτομαι και γράφω 
(Έκθεση του μικρού Ηλία που δεν αγαπά τα βιβλία)

Δεν αγαπώ τα βιβλία γιατί άκουσα τον παππού μου που λεγε στον παππού του Δημητράκη "εμείς που διαβάζαμε τόσα χρόνια τώρα τρώμε σκατά" κι είπε και πολλά άλλα "βριστά" γι' αυτούς που διαβάζανε Οικονομίες και τέτοια και μετά γίνανε προδότες.
Δεν αγαπώ τα βιβλία γιατί ο μπαμπάς μου μου ' πε πως, αν δεν διαβάζω θα γίνω σκουπιδιάρης κι εγώ βλέπω έναν σκουπιδιάρη στη γειτονιά μας, που σκουπίζει κι έχει ακουστικά κι ακούει μουσική ντάμπα-ντούμπα και κουνάει το κεφάλι του, και πολύ θα μου αρέσει να γίνω σκουπιδιάρης και ν' ακούω μουσική πρωί-πρωί.
Δεν αγαπώ τα βιβλία γιατί, άμα τα μάθω, θα ξέρω πού είναι όλα αυτά τα παιδιά που πεινάνε στην Αφρική και θα μάθω τα κράτη τους και τις πρωτεύουσες τους και τις σημαίες τους και θα στεναχωριέμαι περισσότερο, ενώ τώρα που δεν τα ξέρω, λέω θα 'ναι κάπου πολύ μακριά...
Δεν αγαπώ τα βιβλία γιατί το χαρτί τους γίνεται απ' τα δάση που κόβουν τα δέντρα και δεν έχουν ύστερα μέρος τα πουλάκια να φτιάξουν φωλιές και τις κάνουν στο χώμα και τρώνε τα μικρά τους τα τσακάλια που τις βρίσκουν, γιατί είναι τσακάλια.
Δεν αγαπώ τα βιβλία γιατί τα μαθαίνουν οι καλοί μαθητές κι ύστερα κάνουν τους έξυπνους κι εμείς δεν θέλουμε να τους παίζουμε κι εγώ θέλω όλοι να με παίζουν...
Για όλα αυτά δεν αγαπώ τα βιβλία κι αυτή την έκθεση την κρατάω κρυφή και θα γράψω μια άλλη που θα λέει ψεμματάρες πως δήθεν και γιατί αγαπώ πολύ τα βιβλία...

 Περισσότερα διηγήματα στο: Ηλίας Κουτσούκος
Delivery Boy,
εκδόσεις Γαβριηλίδης,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου